Grillning

Efter vi hade gjort chokladpuddingen så låg det korvar ute
på grillen och väntade på oss. En klassiker som dem flesta gillar.
Bra att äta när man bara vill få något snabbt och lätt i sig.

Hann inte riktigt kolla vad det var för slags korvar men tror det
var vanliga Dennis. När jag var liten gillade jag inte korvar..
Jag tyckte inte om "skinnet" på dem. Men nu tycker jag det är
hur gott som helst faktist. Iallafall, korvbrödet var något
med fullkorn.. Jag hatar fullkorn. Men det funkade ändå.
Sen ketchup och bearnisesås på korven med och det blir
perfekt! Brukar egentligen inte ha bearnisesås men nu fanns
det i kylskåpet och jag blev bara sååå sugen på det.

I vanliga fall brukar jag bara ha ketcup och grillkrydda på.
Till er som inte testat det, GÖR DET! Grillkrydda på korven är..
ja, det går inte beskriva, det är hur gott som helst.

Betyg: 7/10
Det är inte direkt en maträtt jag skulle välja i första hand.
Om det ens är värt att kallas maträtt? Haha. Men det är
hur bra som helst som sagt när man vill ha något snabbt och lätt.
Och gott är det! Och man kan variera det med olika saker på korven,
som ketchup, senap, kryddor, dressingar, såser osv.
Sen finns det massor av olika sorters korvar, smala, tjocka,
med olika smaker, som ostkorv tex. Kommer inte ihåg namnet
på ostkorvarna jag har smakat, men dem är verkligen världens godaste!

Förresten, det blev sen uppdatering nu men som sagt,
vi åt korvarna direkt efter vi gjort chokladpuddingen!
Gosh, nu blev jag hungrig igen.. Ska nog gå ut i köket
och äta nånting. Jag vet att man inte ska äta sent men ändå.
.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0